
Det här skriver Hést själva om sitt varumärke
Esbens företag var vilande på grund av hans bortgång. Och de tyckte båda att det var en passande hyllning till honom att återanvända sitt företag med denna nya idé. Namnet blev naturligtvis en ordlek; en variant av ”häst” blev Hést (uttalas med ett långt E-ljud). Sedan dess började de två designa kläder, med Monica som huvuddesigner.
Märtha Louise stöttade varumärket
Märtha stöttade Anne-Kari nära under denna tuffa tid och hon var mycket glad över att se att det tog fart för dem två. Därför ville hon bära den långa gröna stickade koftan från sin väns företag när hon medverkade i Harald Rønnebergs program, ”Helt Harald”, på TV2. Den gröna Logo Cardigan gjorde intryck, och det tog inte lång tid innan den nyetablerade Hést-webbplatsen kraschade på grund av all uppmärksamhet. Många frågade sig om stickmönstret till den långa jackan och precis så föddes idén till stickböckerna ”Hést Stickbok” och ”Hést Sommarstickor”, med många vackra mönster för den som gillar att sticka.
Under hela processen insåg de tre att de hade en fantastisk kemi och efter några månader började Märtha Louise i företaget. Både Anne-Kari, Monica och Märtha Louise är utan tvekan som tre ”Pippi Langstrømpe” som lever efter mottot ”Det har jag aldrig testat förut, så det klarar jag säkert.” Och det visade sig vara helt sant.
Vi hoppas att vår berättelse kan vara en inspiration för dem som står inför utmaningar, och visa att det är möjligt att vända livet till något positivt hur mörkt det än kan verka.